برده داری نوین،آزادی بیان،برده های راضی

برده داری نوین،فمنیست،آزادی بیان،حقوق بشر،نظر شخصی

برده داری نوین،آزادی بیان،برده های راضی

برده داری نوین،فمنیست،آزادی بیان،حقوق بشر،نظر شخصی

برده های راضی

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۲۷ ب.ظ

🔹برده داری مدرن از لحاظ شکلی بطور کلی با شیوه های سنتی آن متفاوت، اما در عین حال میزان بهره کشی از برده های مدرن بسیار گسترده تر و عمیق تر از شکل سنتی آن است. در دنیای مدرن  جسم برده به بند کشیده نمیشود تا هزینه های گزاف پلیسی به برده دار تحمیل نشود، چه آنکه چنان برده ای هر روز در رویای آزادی خواهد بود و برای آن تلاش خواهد کرد.

🔹مدرنیته ذهن و اندیشه ی برده هارا به بند می کشد، نیازی به شکار برده نیست، برده ی مدرن با کمال میل و با توهم انتخاب آگاهانه، و به نام آزادی تن به بردگی می سپارد و حتی برای آن جنبش راه می اندازد، ان جی اُ تاسیس میکند، همایش می گیرد و مبارزه می کند.

🔹همه هست و نیست برده در جهت جلب رضایت و توجه بهره کش خرج می شود، نه فقط کار و حاصل دسترنجش که جسم و جان و عواطفش هم، تا جاییکه اگر جایی از تنش مورد پسند و طبق سلیقه ی برده دار نبود، تن به تیغ جراحی خواهد سپرد شاید نوک دماغ سربالا شود یا دور کمر باریکتر.

🔹اما غم انگیزترین بخش ماجرا این است که برده ی مدرن همیشه راضی است. او با تصور "آزادی در انتخاب" و توجیه "واسه دل خودم" و صد البته با هزینه ی جیب خودش، به خدمت در می آید و آن زمان که کارکرد خود را از دست داد، چون زباله ای بی ارزش دور ریخته میشود. 

🔹اینجاست که می فهمی چرا فمینیسم برای چشم آبی های بلند قد پاریس گریبان می درد وشمع روشن میکند و اشک می ریزد، اما هرگز به یاد زنان پوشیه زده یمن که زیر بمبها تکه تکه می شوند، نمی افتد. و می فهمی آنکه با افتخار می گوید "بله من فمینیست هستم"، ننگ ِ نام ِ رسوایش را فریاد کرده است.

البته این یکی از نظرات منه شما میتونید مخالف باشید و اینکه نمیگم ما آزادی داریم و از اینجور چیزا اتفاقا من انتقادم کم ندارم ولی الان اینو نوشتم شاید چند نفر فکر بکنن بهش همین اینم بگم من مطالبم همش از خودم نیست و بعضی جاهای دیگه ام میخونم و معمولا اسم شخص رو میارم ولی اینو یادم نمیاد کجا خوندم تمیدوارم اگه کسی دید و متوجه شباهت به مطلبش شد ناراحت نشه من عذرخواهی میکنم ازش موفق و پیروز باشید.